V tomto roku sme sa rozhodli, že si v rámci mesiaca marec zájdeme do novootvorenej predajne MARTINUS v našom meste Levice a poriadne ho prebádame. Zaujímalo nás naozaj všetko. Musíme uznať, že sme sa toho dozvedeli naozaj veľa aj vďaka ochotným pani predavačkám, ktoré nám rady odpovedali na naše otázky.
Dostali sme sa aj do podzemia, ktoré pôsobilo na deti priam rozprávkovo. Bol to pre nich ako vstup do jaskyne, či bane a na niektoré dievčatá tento zostup pôsobil, akoby boli v tunelovom farebnom kráľovstve. Už samotný úvod vytváral v deťoch rozličné rozprávkové pocity. Tu sme sa zložili a vrátili sme sa získavať nové vedomosti do predajne. Zaujal nás zaujímavý prístroj, na ktorom keď nasnímate kód, tak vám ukáže, kde presne sa kniha nachádza a koľko ich majú na predajni. Mohli sme si privoňať k novým knihám, prelistovať si v nich stránky a niečo si z nich aj prečítať. Tety predavačky nám poukazovali veľa zaujímavých kníh, napríklad o histórii, ľudskom tele, vede, detské knihy pre najmenších čitateľov, 3D knihy. Bolo to pre nás veľmi zaujímavé a poučné. Pred koncom našej návštevy v Martinuse sme vytvorili takú poličku s knihami, ktoré sme čítali v poslednej dobe a každý žiak vybratú knihu odprezentoval. Tety predavačky sa potešili, lebo sa vďaka našej prezentácii kníh dozvedeli niečo nové o nich aj ony. Ako vďaku sme získali do našej triednej knižnice novú knihu. Pani učiteľke sa veľmi páčil výrok: ,,Martinus chce urobiť čitateľov šťastnými.“ Pred naším odchodom sme si takmer každý žiak zakúpili knihu.
Touto návštevou však naše stretnutie s knihami neskončilo. Počas týždňa od 11.3. do 15.3. sme si v aplikácii TEAMS denne čítali rozprávky. Nazvali sme si naše online stretnutia ,,Čítanie na dobrú noc.“
Spoločnosť niektorým deťom robili mladší súrodenci, ktorí pozorne počúvali rozprávky a iným zas mojkajúce plyšové hračky, ktoré ich zahrievali. Počas počúvania si niektoré deti pohryzkávali maškrty, iné sedeli s turbanom na hlave v župane a poniektoré so zasnívaným výrazom tváre sa ani nepohli a lietali vo svete fantázie prežívajúc príbeh, čo práve počuli. Do čítania sa k nám pridala aj jedna mamička. Aký význam videli deti v tejto aktivite si môžete prečítať.
L.A.:- Zistila som, čo čítajú moji spolužiaci a môžem si tieto knihy prečítať aj ja.
E.B.:- Páčil sa mi tento nápad a tiež ako čítali ostatní žiaci.
K.B.:- Bola to zábava a ľahko sa mi ráno vstávalo.
K.D.:- Mňa to veľmi bavilo, uspávalo a bol to super zážitok. Knihy boli niektoré smiešne.
T.F.:- Dozvedel som sa, čo moji spolužiaci čítajú. Nebolo to pre mňa zábavné, ale ani nuda.
B.G.:- Cítil som sa veľmi dobre. Niektoré knihy boli zábavné a dobre som sa zasmial. Zlepšilo mi to deň.
F.G.:- Týždeň ,,Čítania na dobrú noc“ mi priniesol veľa zábavy a šťastia. Bola to krásna aktivita a tešil som sa na ňu každý večer. Spolužiaci čítali pekné príbehy.
F.J.:- Bol to dobre strávený čas. Zistil som, čo moji spolužiaci čítajú.
O.K.:- Bolo to zábavné a teraz viem, čo zaujíma iných. Potom sa mi dobre zaspávalo a ráno zle vstávalo. No stálo to za to.
N.L.:- Bolo to super, dozvedela som sa, čo ostatní čítajú. Ešte by som si to zopakovala.
M.M.:- ,,Čítanie na dobrú noc“ sa mi páčilo i môjmu bratovi Markovi. Hlavne Tom Gates.
N.N.:- Mne sa aktivita páčila a tiež ma uspávala. Rýchlo som po nej zaspala.
N.S.:- Čítanie na ,,Dobrú noc“ by sme mohli mať aj nabudúce.
M.SZ.:- Bol to dobre strávený čas. Príbehy ma uspávali a dobre sa mi potom spalo. Chcel by som to viackrát zažiť. Bola to pekná aktivita.
M.V.:- Bola to pre mňa zábava aj ponaučenie. Zistil som, čo moji spolužiaci čítajú.
M.Z.:- Mne sa táto aktivita páčila. Vďaka nej som sa dozvedel, čo čítajú moji spolužiaci a navzájom sme sa inšpirovali. Získal som nové tipy na knihy k čítaniu.
Týmto sa naše spoločné stretnutie s knihou v mesiaci marec končí, ale už v apríli si opäť zájdeme do Tekovskej knižnice po nových hrdinov.
Mgr. Anna Speváková